Ergani’nin Değirmendere Mahallesilerinde bulunan ve kervanlar ile bölge halkının içme suyu ihtiyacını karşılayan asırlık çeşme, uzun süredir bakımsızlık nedeniyle ciddi zararlar almış durumda. Osmanlı döneminden kalan bu yapı, yıllar boyunca su ihtiyacını karşılayan önemli bir durak olarak biliniyordu. Köy sakinlerinden Halim Tunç, bu yapının geçmişte ticaret yapan kervanlar ve çevrede konaklayanlar için hayati bir su kaynağı olduğunu hatırlatıyor ve yetkililerden onarılarak, aslına uygun şekilde yeniden gündeme alınmasını talep ediyor.
Bugün bu tarihî çeşme, gerekli bakımların yapılmaması yüzünden yarı yıkık hâle gelmiş bulunuyor. Bölgenin su ihtiyacını karşılayan bu mirasın, uygun bir kuruma devredilerek restore edilmesi ve koruma altına alınması için çağrı yapılıyor.
Kaynak: İHA
Yorumlar kapalı.