Gercüş’te Aşılama Sezonu Başladı: Sabahın Serinliklerinde Yükselen Verim Umudu

Gercüş’te aşılama dönemi başladı; sabahın serinliğinde verim umudu yükselirken köy içi çalışmalar ve üretici hikayeleri öne çıkıyor.

featured

Gercüş’te Antep ve Siirt fıstığında aşılama dönemi resmen başladı. Sıcaklıklar artarken üreticiler, sabahın ilk ışıklarında bahçelere akın ediyor ve hummalı çalışmalarını sürdürüyorlar.

İlçeye bağlı köylerdeki fıstık üreticileri, kalite ve verimi artırmayı hedefleyerek yabani ağaçları Antep ve Siirt çeşitlerine dönüştürmeye ve mevcut ağaçların verimliliğini yükseltmeye odaklandı. Aşılama için çalışanlar, güçlü bir şekilde ellerindeki aşı bıçaklarını kullanmaya başladı; zamanlama ise işin başarısında kritik bir rol oynuyor.

Bir üretici olan Yusuf Kavak, aşılamanın sabır ve ustalık istediğini belirtiyor: “Doğru zamanlama ve doğru teknik, gelecekteki ürünün kalitesini doğrudan etkiler. Hava daha fazla ısınmadan, sabahın erken saatlerinde işe koyuluyoruz ki aşı tutma oranı yüksek olsun.” Kavak, bu yıl da umutlarını koruduklarını ve emeğin karşılığını almayı hedeflediklerini ifade etti.

Gercüş’teki çiftçiler, göz aşısı yöntemiyle daha kaliteli çeşitleri ağaçlarla buluşturmayı sürdürüyor. Bölgenin iklimi ve toprak yapısının fıstık yetiştiriciliğine uygun olduğunu söyleyen üreticiler, hem kaliteyi artırmayı hem de yüksek rekolte elde etmeyi amaçlıyorlar.

(SÖ-AKK-E)Kaynak: İHA

Gercüş’te Aşılama Sezonu Başladı: Sabahın Serinliklerinde Yükselen Verim Umudu

Yorumlar kapalı.

Giriş Yap

Hepsi Diyarbakır ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!